Странице

петак, 21. јун 2013.

CIGANSKA MAGIJA I KAKO JE KORISTITI! OPREZ!!!


Ciganska magija ljubavi

Pronađete li ključ naročito onaj starinski ili bilo koju stvar crvene boje, što je znak ljubavne sreće i erotskih igara, uzmite je i pomislite na voljenu osobu te recite ovo: "Ključ tvog srca nalazi se u mojim rukama, ključ srca kojeg toliko tražim, ispuni ljubavlju moje srce i nikada me ne ostavljaj jer vrata tvoje duše upravo su otključana" a ukoliko ste našli nešto crveno: "Crvena je moja krv, crveno je srce moje, ljubavna srećo, sudbino srca mog ne odvajaj se od mene". Nađenu stvar nosite uza se ili držite na tajnom mjestu sve dok se ne ispuni vaša želja.

KARANKOČI

Prema romskom vjerovanju duhova ima raznih vrsta i sa različitim resorom. Neobična vjerovanja Karankoči je jedan od najkarakterističnijih njihovi duhova. Preovladava mišljenje da on živi pod ledom, da je malog rasta, da dolazi pred zoru ili ponoć da se zagrije među ugarcima. Na glavi ima kapicu u kojoj leži sva njegova moć. Ko mu je otme postat će nevidljiv i moći će lako da ukrade. Mozeš ga tada poslati da ti donese para, haljina, stvari, hrane, da donese i odnese. Ako kapicu baciš u vatru on ojadjen pukne od muke i tuge.



JAVIŠTA


Javišta je jedna od najstarijih duhova koje se Romi mnogo plaše. Oni je čak nerado i spominju. Može se javiti u mnogim oblicima kao vampir, vukodlak ili neka prikaza. Jedno kazivanje iz Bijelog Polja kazuje - "Mijeh, to je Lampir ili Javišta.Ona se javlja oko čergi.Ona hoda noću u bjelini, u dugoj haljini. Ona je zimska jer se čuje zimi. Napravi se ptica, glasi se kao puhavac (što jede orah). Pokazuje se ljudima na svakakve načine. Ima ih tri vrste - jedne gone ljude, druge skaču i na ljude da ih opterete, da se ne bi mogli kretati i da tako crknu a treći se nadimaju kao mjehovi a čim se zapali vatra bježe. Majke vuku svoju djecu i sebe za uši i tresu se da im se ne približe. Čovjek mora da mješa govor Javištin, vještičin,Karakondžijev i drugi. Ne smije da govori 40 Javištinih riječi. Koje su to nije se moglo otkriti.



ČOHANI


Strah od duhova a posebno od Čohano Romima je u krvi.Njenim imenom se i danas plaše mala djeca mada je se plaše i odrasli.Kao i protiv Javište vatra ima odbrambenu ulogu. Cigani tvrde da Čohano jede svijeće, kako bi što brže izgorile, jer je ona duh mraka i smrti. Čohani je brkata žena koja pije djeci krv. Pojavljuje se i kao leptir koji skače i nasrće na vatru jer hoće da vatru ponese u zrak i da tako zapali čergu. Oblijeće oko čovjeka pa kad padne na njega skaču mu veliki plikovi.O Čohaniju ne valja ni govoriti. Čohani se proklinje "Dabogda jela drvo i kamen a nas da ne jedeš".



BENG


Beng (Đavo) javlja se u raznim vidovima. Pripisuju mu se mnoga svojstva i sa njim su u vezi mnoge pojave.Uzročnik je padavice, istovremeno je duh ispod mosta, stijena u polji itd. Kad čovjeka uhvate Bengovi ljudi ga moraju držati dok ne dođe sebi.Drže ga i čitav sat. Kaže se "Pada od Bengova". Opsjednut čovjek tad može da laje, pjeva, plače i riče. Nema svjesti mada su mu oči otvorene. Sve da ga pečeš ne osjeća nista. Ko lud hvata sve što stigne. Hoće da jede meso sa sebe ali drugi mu ne daju. Nogama se baca, koprca se. Kad se povrati ustaje i sve ga boli.Pita šta je to bilo jer se ničega ne sjeća.



BIBIJA


Bibija je prije mnogo vijekova spasavala Rome od kuge u Misiru. Oni su od tada nju izabrali za svog sveca.Kad piju nazdravljaju "U zdravlje Bibijino" ili na romskom "Ande Bibijako sastipe". Neki je smatraju i božijom majkom.Hoda u prnjama sa štapom a prati je uvijek pas. Rano zorom, kad Romi spavaju u čergama, ona prolazi i tjera bolest od njih.



BILAČHE - NEDOBRI, NEČASTIVI

Uhvate se u kolo izjutra, u akšam i noću, pa igraju.Noću od njih neznaš da prođeš. Odvest će te i zadaviti. Ako imaš knjigu u ruci, učini dovu (molitvu), pa ćeš tako proći. Igraju svakog dana, a najviše nedjeljom. Najopasniji su noću. Nemaju ni kostiju, ni mesa, samo vjetar koji puše po zraku. Ljudi bježe da ne nagaze na ono mjesto kuda duvaju.Inače zlo. Ruke im se uhvate, oduzmu. Oni mogu da urade što hoće. Mogu zdrobiti ruke i noge, mogu ugušiti insana. Insan se može izliječiti lijekovima kod hodže.Među njima ima i muških i ženskih. Starješina im se zove hadžija. Ne daju glasa od sebe, ne govore nikako, pa ni ciganski.Ima ih u kući, vodi, polju, sijenu, pod mostom i na drugim mjestima. Bilačho je često uzrok opasne glavobolje.Kad nastupi glavobolja, insan kaže: "Boli me glava".Treba mu odgovoriti "Pojeo je pas".



RUKIJA

Malena je kao pašče kada se okoti.Odozdo je bijela, gore crna.Na vratu joj je kožni kajišić s bobicama.Žensko je.Niti stari, nit' se pomlađuje.U licu je onakva kakva je bila prije 2000 godina.Ona se skriva i stanuje u rupi pod zemljom.O Trifundanu izlazi, puza po zemlji.Hrani se životinjama.Najviše jede bundeve.Ako vidi čovjeka, može ga ujesti.Ako joj daš hrane ili pare, otići će.Ne možeš je ubiti.

MUSTAKALO - šumski duh, šumski pijetao

U njega su veliki zubi, velike oči, veliki brkovi i velika zadnjica.Velik je kao magarac.On bude na homaru (omorici) pa kad zabegeniše neku žensku, dohvati je rukom.On ima bijele ruke.Neka djevojka sva uplakana i razbarušena doletjela kući: "Kuku, babo, dohvatio me brkonja prstima i teglio za kose".Skočio on odmah, otišao do onog homara, vidio pored njega magarca i sasjekao ga sjekirom.Šumski duh se zadržava u šumama pod velikim drvećem.Šumski duh kod naših Cigana u Bosni zove se i ušonja, ušan, a Cigani burgijaši u Nišu kažu za njega ušap.

DROMEHKO- putni, drumski duh

Ako na putu bude ubijen neki čovjek, on se tamo prikazuje i plaši onog koji onuda prolazi.


LEJAKO - (potočni, rječni duh) i PAJEHKO (vodni) žive u vodi, najviše idu po platnu, prostru ga da ne padnu u vodu.Taj duh je opak.


VODNI (karankoči), Šumski (međaši), Umaljako (poljski)- to su od svih najmnogobrojniji duhovi.


PREDANJE O CIGANSKOM CARU

Nekada su Cigani imali svog cara, ali je on mnogo pio, pa je zaspao i još i sada spava.Prije nekoliko hiljada godina kad je Bog pustio kišu, ciganski car je otvorio sve česme da prkosi Bogu i da mu pokaže da i on zna da stvori vodu.Kad Bog grmi onda ciganski car hoće da sa vatrom s Bogom "pregoni" pa se gađa vatrom, pali slamu i drveće.

Opšte je poznato da su Cigani skloni da se bez neke dublje emocije zaklinju, proklinju i prekoravaju.Nerjetko će moliti nebesa da oduzmu snagu njihovom neprijatelju, da mu prenesu neku boleštinu, da ga stave u posljednji pokrov, da svoje pare potroši na apoteku, da izgubi onog koga najviše voli.Najmanje se kunu u Boga a najviše u roditelje i svoju djecu.Kad kazuju istinu govore: "Kunem se svojim ocem!".

Od ciganskih kletvi ove su najteže: "Dabogda te trpija izjela!", "Nek te udari prišt u crnu džigeru!", "Nek te ubije jektika!"; "Ubila te čađ!".Posebno zaziru od popa i čim ga vide kažu: "Xljen le e khanje" što u prijevodu znači: "Usrale ga kokoši!".Ciganske kletve nisu upućene samo ljudima.Duboko ogrezli u sujevjerje i vračanje na spomen vampira odmah kunu: "Dabogda mu put bio zatvoren drvljem i kamenjem":I na spomen vuka, zmije ili miša odmah reaguju proklinjući: "Kamen i drvo u njihova usta! Vatra u njihova usta!"

U prilikama kada neko uvrijedi ili ponizi Ciganina on će se za pomoć obratiti čergaškoj Drabarni da ga ona prokune svojim čaranjem.Vračara se uputi putem i kupi suhe slamčice., kamenčiće i suhu goveđu balegu, pa dođe do avlije kakve bogomolje, ubaci slamčice i govori: "Kao što su god suhe ove slamčice, tako neka se osuši on":Zatim baci balegu rekavši: "Što bi mu god bog dao u ovoj godini nafake, nek se odbije od njega smradom kao ova balega".Kad najzad baci kamenčiće, probaje: "Bože zlatni, kao što je ovaj kamen skamenjen, tako neka mu sreća okameni i da ostane bez nje".Kad je sve tako navračala, Drabarni odlazi kući ne okrećući se.

Glavobolja kao kletva

Kako to vjeruju Cigani uzrok glavobolje može biti osim uroka, nabace i nagaže i zbog nečije kletve.Liječi se tako što se zahvati vode sa devet izvora u koju se ubaci užareni ugljen pa se tom vodom oboljeli umiva.Drabarni na odjeći bolesnog, a da bi ubrzala liječenje, zna vesti figure zmije, pijetla, Sunca, kolača...
Ciganske vračare i gatare važile su od davnina kao vrsne poznavateljice svijeta čarolija koje su skupile lutajući po svijetu.Isprepletena u raznim vjerovanju o starim božanstvima koje Romi nisu zaboravili unatoč asimiliranju u monoteizam ciganska vjerovanja svoju snagu crpe iz same prirode i njenih moćnih sila.Na našim prostorima danas djeluje na desetine ciganski vračara od kojih većina radi kao posrednik između nekog hodže i osobe zainteresirane za rješavanje određenog problema.Ali događa se da poneka od njih uzme cijelu stvar u svoje ruke i tad se na djelu može vidjeti sva snaga jednog takvog vračanja.

Pošto Romi kao narod nemaju svojih sakralnih objekata njihovi oltari su uvijek bili oni prirodni gdje su se skupljale razne energije i sile poput raskršća i groblja.Posebno cijenjen kod ciganskih vračara je grob bez oznake (krsta ili nišana) pošto takav mezar za njih ima veliku magijsku silu u sebi.

Moć nepoznatog groba je mnogostruka i može se konstatovati da je upravo on kultno mjesto većine njihovi vračara.Šaka zemlje sa takvog groba koristi se u ljubavnim čarolijama.I u smirivanju strasti, posebno ljubomore, nepoznati grob može u sebe akumulirati sve nepoželjne emocije ukoliko se u njega ukopa veš posesivne osobe.Osim što pomaže u ljubavi i vraća bračni sklad nepoznati grob vračari služi i za uništenje neprijatelja ako se dokopa nekog dijela njegove odjeće.

Najmoćnije ljubavne čini rade se na stvarima koje su povezane sa mrtvacem od kojih se ponajviše izdvaja takozvani mrtvački prsten.Takvu magičnost dobiva svaki prsten koji se nađe na ruci umirućeg čovjeka i obično se skida nakon što se tijelo ohladi.On je idealan za svaki ljubavni flert pošto se njime neko može privući i osvojiti ali i odbiti.Ako se kroz njega tri puta pogleda voljena osoba dok je okrenuta ka vama privlači se ljubav no progleda li se u trenutku dok vam je okrenuta leđima udaljit će se bez ikakvog očitog razloga od vas.Osim njega klinom na koji se veže stoka na livadi tokom paše izvodi se slično vračanje.

Da bi se udaljio nepoželjni ili dosadni udvarač tražio bi se klin koji je prezimio na livadi.Odmah po pronalasku vadio se iz zemlje i prevrtao naopako opet ga vraćajući u istu rupu u zemlji govoreći: «Kako ja prevrnu klin tako i tebe n. okrenu od sebe da me ne vidiš, ne čuješ i ne mariš za mene».


Lokalna vračanju su raznolika i kroz njih se jasno uviđa da su borba za sreću i ljubav dvije glavne motivacije ljudi koji traže pomoć ili sami praktikuju neka čaranja.Jako tražena ali i mistificirana čaranja sa mrtvacem i grobljanskom zemljom odraz su starog vjerovanja u svijet mrtvih i njihov utjecaj na žive.

Ciganska vračara malu sliku ili papirić sa ispisanim imenom osobe koju želi omađijati u želji da "umire" od ljubavi za nekim ugura tajno mrtvacu u usta, sa čim ga i sahrane.Ako se želi povratak voljene osobe na neki domišljat način se u njenu obuću sipa zemlje sa groblja ali i ugurava u okovratnik jakne ili košulje.

U čaranjima za prizivanje sreće čarkama se želi na volšeban način utjecati na njen slijed.Ukoliko je osoba baksuzna, sklona malerima, neuspješna u životu ciganske vračare ali i bosanske, sandžačke i kosovske hodže posežu za katancem sa kojim kruže oko nesretnika zaključavajući ga uz basmu ili određenu dovu za nafaku.Tako zaključan katanac daje se nesretniku da ga odnese pored kakve rijeke, otključa i baci niz vodu.A kako bi namjerila sreću u nečiji dom vješta ciganka će na Mlađak zamjesiti kolačić od brašna, bajeći nad njim.Pošto ga zamjesi, ukopava ga ili bar nekoliko mrvica pod kućni prag onog doma koji je ostao bez berićeta.

Prema ciganskoj predaji prisiliše Anu, vanredno lijepu vilinsku kraljicu u državi Keshalyi-a (demona) da uzme za supruga Locolita, kralja patuljaka.Ona mu rodi devetero djece, a oni su upravo demoni - misece- svih bolesti.Ta se djeca povjenčaše međusobno, izrodiše silnu djecu i po njima sve one bolesti, od kojih pati griješni ljudski rod.

Na svu sreću poznaju ipak vješte ciganske vračare mnoga sredstva kojima se čovječanstvo može braniti od tih demona.Prije svega vračari se mora kupiti marama koju će ona obaviti oko bolesnoga tijela, pošto je na maramu navezla sliku dotičnog demona.Drugi je način liječenja, da se kod ciganke kupi hamajlija, malena sličica demona, izrezana od drvene kore, ili mali kameni ili drveni obelisk (piramida), u koji se lik demona ili usječe ili rasijanim čavlom ureže.



Ciganski demoni bolesti



Minceskol - demon ženskog roda od kojeg dolaze sve spolne bolesti.Ovaj kukac plazi u noćno doba čovjeku preko trbuha, ulazi u spolovilo te prouzrokuje svojim hrapavim nogama upaljenja, čirove i sluzenje.Da se bolesnik od njega spasi mora se hamajlija sa likom tog kukca spržiti na vatri.Taj demon napada muško i žensko kao i životinje, te prouzrokuje strašne bolove time što šiljke na nogama zarije u tijelo.

Lilyi je ženski demon sluzotoka.Ono čudnovato škakljanje na kataralno upaljenim mjestima sluzne kože i svi time skopčani bolovi dolaze otud, zato što taj demon u obliku žene sa ribljim trupom kroz sve otvore ljudskog tijela u čovjeka ulazi i izlai te svojom oštrom kosom zabada u meso.Od tog demona dolaze griža (Ruhr), kašalj i proljev sa povraćanjem.

Tcaridyi ( u tačnijem prijevodu "užareni") je demon vrućice i ima dlakavo tijelo gusjenice.

Shilalyi je demon od kojeg dolazi hladna groznica a prikazuje se kao miš sa mnogo nogu i repova.

Bitoso je onaj demon, od kojeg dolazi po vjerovanju Cigana strašna zubobolja i ono trganje u bolesnom uhu.Vele da se taj crv sa mnogim svojim glavama zarije u čovječije tijelo i da tu glođe, jer je dugim postom izgladnio.

Poreskoro (repati) je hermafroditni demon, od kojeg dolaze za Cigane zagonetne bolesti.Ovaj demon ima po četiri pasje i mačje glave, ptičje tijelo i rep u obliku zmije.On je začetnik kuge, kolere i tifusa, zatim zaraznih bolesti na krupnoj i sitnoj marvi.Njegov lik naslikat će se na drvo i onda spaliti.

Za oslobađanje od neželjene ljubavi - Ovo se radi poslije punog mjeseca,a prije mladine.Zapaliti ogromnu vatru pa zatim u bašti nabrati dvije šake suhog lišća vrbene.Dok se bere lišće izgovarati ime osobe koje želi da se oslobodi,okreneš se i uđeš u kuću ili priđeš vatri ukoliko sve to radiš napolju,bacajući lišće u vatru izgovaraš slijedeće riječi - EVO MOG BOLA,UZMI GA I RAZBUKTAJ SE,ODLAZI OD MENE SADA I NEMOJ ME VIŠE GNJAVITI.Ovo se radi tri noći za redom i osoba se više neće javiti.

Evo još jedne za oslobađanje,uzme se mali kvadrat papira i ispiše na njemu ime osobe koja proganja,za to se koristi crno mastilo,a cigani još praktikuju starinska penkala na umakanje,jer su rezultati bolji nego sa modernim olovkama.Mastilo se mora dobro osušiti i ime se ne smije zabrljati.Zatim se zapali bijela svijeća i zamišljajući kako ta osoba bježi od tebe spališ taj komad papira.Sakupi se pepeo u posudu i odnese na brdo.Kada se stigne tamo pepeo se stavi na dlan desne ruke,okrenuti se prema vrhu brda,uzdignuti ruku i izgovoriti - VJETROVI SJEVERA, ISTOKA, JUGA I ZAPADA,ODNESITE OVA OSJEĆANJA TAMO GDJE ĆE BITI TRAŽENA, NEKA NJENO, NJEGOVO SRCE BUDE OTVORENO I SLOBODNO I NEKA SE NJEN, NJEGOV, UM UDALJI OD MENE ,zatim se duhne na pepeo tako da ga razvije vjetar.


DA SE POSTANE PREDMET ŽELJA - popeti se na vrh nekog orahovog drveta i odsjeći oko 30cm najviše grane.Slomljenim krajem grane napravi se krug na zemlji na istočnoj strani drveta,prečnika oko pola metra.Stane se unutar kruga okrenuti ka istoku,držeći granu iznad glave izgovoriti - OPRE THE RUKER SI CIRIKLO TA CIRIKLI TELE THE RUK ADRE THE VES SI PIRAMNO TA PIRAMNI.Zatim se zabode grana u središte kruga i ode bez osvrtanja unazad.Ovo se radi 1.maja.

ZA ŽENIDBU - Napraviti obličje djevojke od voska tako da što više liči na nju.Napraviti na lutki svih pet prstiju,a zatim joj staviti zlatnu burmu na odgovarajući prst.Burma može biti i od nekog običnog metala važno je samo da bude nova.Napraviti u sobi romantičnu atmosferu što je moguće ubjedljiviju.Staviti lutku preko vatre i ponavljati njeno ime i svoje prezime - NJENO IME I NJEGOVO PREZIME ĆE USKORO BITI STVARNOST JER ONA ĆE POŽELJETI DA OSTATAK ŽIVOTA PROVEDE U BRAKU SA MNOM.Zatim zakopati ostatak lutke zajedno sa prstenom blizu nekog mladog i jakog drveta.

KAKO DA SE VARNICA RAZBUKTI U PLAMEN - napraviti na zemlji krug od kamenova,da svaki od njih bude veličine srednjeg krompira,prečnika oko pola metra.Uzeti komad drveta debljine od oko 7-8cm i dužine oko 15 i urezati ime voljene osobe dužinom tog drveta.Kada se vatra razbukti drvo se stavlja u nju u pravcu istok - zapad.Dok drvo gori sve vrijeme ga posmatrati i zamišljati kako ljubav te osobe raste, nikako ne podsticati vatru žaračem.Kada dogori barem do polovine, poprskati ga šećerom njegovom dužinom i izgovoriti glasno ime osobe.Ovo prskanje i izgovaranje imena ponavlja se sedam puta.Kada drvo sasvim dogori i od njega ostane samo pepeo a nikako prije toga, preliti čistom vodom.

DA SE NAVEDE NEKO DA MISLI NA VAS - uzeti jednu svoju fotografiju i staviti je iza malog ogledala,a zatim fotografiju osobe i staviti je licem prema dole uz prednju stranu ogledala, to zamotati crvenom tkaninom i čvrsto spojiti tako da se ne može razdvojiti, to sve treba odnijeti i sakriti u kući osobe negdje gdje ne može biti pronađeno.

DA DOZOVEŠ NEKOGA KO JE MNOGO DALEKO - uzeti polovinu ljuske od oraha i probušiti u njoj rupicu blizu ivice.Provući crveni konac blizu rupice i zavezati čvor tako da konac ne može da izađe ponovo kroz rupicu.Ispuniti vedro vodom i staviti u njega orahovu ljusku.Kraj konopca se drži u ruci,a kažiprst treba da ulazi u vodu pravo prema dole.Orahova ljuska je sa spoljasnje strane,dok se počinje mješanje vode kažiprstom tako da se konac zamotava na ispruženi prst ponavljaš tri puta - DOĐI MENI PREKO KOPNA I MORA,VRATI SE ODMAH TU PORED MENE,GANINOM LJUBAVLJU TE ZAKLINJEM DA PONOVO BUDEMO ZAJEDNO MI., do tada konac treba da se u potpunosti obmota na prst.Podigne se ljuska pomoću konca i iznese napolje, konac se skine sa prsta i stavi u ljusku,a zatim se to zakopa ispred ulaznih vrata.


VEZIVANJE ČVORA ZA POSTOJANIJI BRAK - Ovaj ritual se obavlja pomoću pola metra crvene trake.Dok žena vezuje prvi čvor na sredini oba partnera izgovaraju - Sa ovim prvim čvorom mi započinjemo naš brak.Dok muž vezuje drugi čvor na jednom kraju trake izgovaraju - SA OVIM DRUGIM ČVOROM ZAKLINJEMO SE NA VJEČNU LJUBAV.

Treći čvor se vezuje na drugom kraju trake uz reći - SA OVIM TREĆIM ČVOROM OBEĆAVAMO DA ĆEMO UVIJEK BITI VJERNI JEDNO DRUGOM.Četvrti se vezuje između središnjeg i onog na jednom kraju uz reći - SA OVIM ČETVRTIM ČVOROM PREPLIĆEMO NAŠA SRCA.Dok vezuju 5 čvor između središnjeg i onog na drugom kraju govore - SA OVIM PETIM ČVOROM BIĆEMO ZAUVIJEK ZAJEDNO.

Šesti čvor vezuje se između jednog od krajnjih čvorova i narednog pored njega uz riječi - SA OVIM ŠESTIM ČVOROM ĆEMO PODRŽAVATI JEDNO DRUGO.Dok se na drugom kraju vezuje sedmi čvor između krajnjeg i onog pored njega - SA OVIM SEDMIM ČVOROM SPAJAMO NASE DUŠE.Između središnjeg čvora i narednog do njega vezuje se osmi - SA OVIM OSMIM ČVOROM ŠTITIMO JEDNO DRUGO OD SVEG ZLA, a uz posljednji čvor između središnjeg i onog sa njegove druge strane - SA OVIM DEVETIM ČVOROM POSTAJEMO KAO JEDNO.Zatim se traka odlaže na neko sigurno mesto.



ZA VJERNOST BRAČNOG DRUGA - uzeti dva velika krompira i oprati ih tako da budu sasvim čisti, presjeku se po pola po dužini. Nožićem urezati svoje ime na jednoj polovini jednog krompira,a ime druge osobe na polovini drugog krompira, postaviti ih licem ka licu tako da lice na jedan cio krompir.Probosti nov ekser dužine oko 5 cm tako da glava eksera bude na strani na kojoj je ispisano ime bračnog druga, zatim sve to zamotati crvenim svilenim koncem i na mjesečevoj svjetlosti sve to zakopati u zemlju barem 20cm.Sve dok taj krompir ne bude uznemiravan neće biti ni brak.Cigani kažu da čuda čini jedan žir ako ga krišom staviš u džep voljene osobe, kao i jedna cipela te osobe ispod tvog kreveta.Takođe ako staviš samo malkice sjemena koleandera u jelo koje spremaš osoba kojoj ga poslužiš biti privučena tebi na veoma jak romantičan način.

Dok prave lutkice za vračanje cigani imaju običaj da ih krste, ukoliko je moguće na potoku, a ako ne pored vjedra sa vodom.Poprska se sa vodom i imenuje uz riječi - KON SI TIRO MAMUS? KON SI TIRO DADRUS?GANA HENRE.TIRO NAV SI ime MUK LES SI TA JEL SA DUVEL.

Ciganska ljubavna magija, pored one vudu i turske, spada u najače po intezitetu djelovanja te ne čudi da su od davnina žene i djevojke salijetale stare ciganke u želji da im omađijaju određenog muškarca.To su one činile na više načina a jedan od njih je svakako i uz pomoć crvene jabuke nad kojom bi tri puta ponovile slijedeću basmu.Tako obajana jabuka nudila se željenom muškarcu kako bi je ovaj pojeo i pao pod uticaj čudesnih ciganskih čini zavođenja.



Munus Sigsigga Agbara Ye

innin Aggish Xašhur Gisšnu Urma

Šaziga Bara Ye

Zigašubba Na Durre Ešakki

Ugu Agba Andagub!



Prema vjerovanju, ciganke svoju mističnu ljepotu duguju magiji.Kako bi postala što ljepša ciganka se kupa pod mjesečinom, u noći punog Mjeseca.Dok se kupa ona prati hoće li neki oblak natkriti Mjesec pošto bi to onda bio loš znak za njenu magiju.No, ako Mjesec ostane čist to znači da će ona svakim danom postajati sve ljepša.

Dok se kupa ciganka baje:

Mjeseče, Mjeseče, prekrasna Luno,

pogledaj me, osmjeh mi daj.

Mjeseče, Mjeseče, prekrasna Luno,

daj mi ljepotu za mnogo godina.



Iako se općenito tvrdi da je pas najbolji čovjekov prijatelj sa tom tvrdnjom se ni u kojem slučaju neće složiti ni jedan ciganin.Za njih je konj daleko bolji i pouzdaniji čovjekov pratilac i kao takav puno vrijedniji.Oni zapravo vjeruju da im je konja poklonila božica Mjeseca što, prema njima, jasno pokazuje izgled Mlađaka u obliku potkovice.Među ciganima mala srebrna potkova je najomiljenija hamajlija bilo da je nose oko ruke ili vrata.

Koliko je potkovica među Romima cijenjena hamajlija govori predanje prema kojem ona čovjeka štiti od četiri najveća demona - Zlo, Gore, Bolest i Smrt.Prema romskoj legendi ciganina po imenu Baron dok je jedne prilike jahao potjera demon Gore.On se uplaši i dade u bijeg no demon ga je sve brže sustizao.I baš kada je Baron pomislio da mu je došao kraj života u njegovog konja otpade jedna potkova i udari ravno demona te ga na mjestu usmrti.

Baron vidjevši šta se dogodilo odahnu i odmah se vrati po potkovu koju objesi na ulaz svog šatora da bi ga stalno podsjećala kako mu je spasila život.U međuvremenu tri demona saznaše za smrt svoga druga i pođoše iz osvete da ubiju Barona.Kad su došli do njegovog šatora uhvati ih silan strah vidjevši obješenu potkovu.Sjetiše se da njegov konj ima još tri na nogama i dadoše se u bijeg.Od tada potkovica štiti čovjeka od svakog zla.

Kako bi održala brak sigurnim i prije svega harmoničnim ciganke redovito posežu za magijom.U tu namjenu koriste ovu čaroliju - žena potraži na zemlji otisak lijeve stope svog muža te je pažljivo iskopa i nosi kući.Tu zemlju onda stavi u saksiju i zasadi neven.Po tome se kasnije i gata, naime, ako neven izraste i procvjeta isto će se desiti i sa njenim brakom.

Da se ova čarolija pojača žena uzme i svoj otisak stope u zemlji pa i njega pomiješa sa zemljom u saksiji.


Korijen mandragore zbog svog čovjekolikog oblika kod mnogih naroda, pa i onog romskog, izazivao je blago divljenje i navodio na pomisao da se u njemu krije neka magična sila te je stoga i postao jedan od najpoznatijih rekvizita u magiji.Mnogi cigani korjen mandragore nose kao zaštitni amulet ali navode kako im može privući i ljubav.

Da bi se "programirao" u tu namjenu drži se iznad dima vatre koja je zapaljena od grana smreke i johe.Dok se drži u dimu govori se:

Jek, duj, trin,

Jek, duj, trin.

Neka moje sreća započne,

zaštiti me i brani cijeli dan,

donesi mi istinsku ljubav,

obraduj moje srce.

Šui, dik, te rig dre zi!.



Potom korijen mandragore stavi se u svilenu zelenu vrećicu i nosi oko vrata.

Ako na ulici sretneš ciganina, čim dođeš doma reci ovu basmu tri puta nad čašom vode i umij se njome:

Ehal cigan na konju,

na safjanom sedlu,

konj se ritnu

u zlo oko pretvori

ali meni ništa ne bude

od ciganskog konja.

Amin




Po savjetu ciganske vračare takozvane drabarni djevojka koja želi u snu vidjeti lik svog suđenika skuha jedno jaje, oljušti ga i odijeli na dvije polovine.Ukloni žumance i dobro ga uvalja u sol pa ga vrati u bjelanjak.Prije nego pođe na počinak pojede jaje ali bez pijenja vode.Po riječima drabarni toj će djevojci u san doći njen suđenik i donijet će joj vode, tada će ga ona vidjeti.



Zavisno od područja na kome žive romska magijska vjerovanja se donekle mjenjaju ili nadopunjuju nekim drugima, obično onog naroda među kojim se nalaze.Tako turski cigani vjeruju da je radi sreće i uopće dobrih vijesti potrebno svako jutro, nakon buđenje, reći:

-Bugun bir mudžize olađak!



Kroz kratak vremenski period u vašem životu desit će se značajni pomaci nabolje

Bosorka je najkraće rečeno ženski demon u obličju starice koji prema ciganskom folkloru dolazi majci ukrasti ili zamjeniti dijete. Obično se to događa u prvih 40 dana od poroda koji se smatraju najkritičnijim za prinovu. Ovakva zamjena neodljivo podsjeća na podmetanje kukavičijeg jajeta u životinjskom svijetu. Poput kukavice i Bosorka ima primarnu želju za podmetanjem svog dijeteta ljudskim roditeljima koje je obavezno zlo, retardirano ili na neki drugi način unesrećeno. Njega Romi nazivaju „prečerancos“ i čim se otkrije ova nadnaravna prijevara majka to dijete nosi duboko u šumu što je identično vjerovanju rumunjskih cigana kako u šumi živi demonska starica Muma Paduri ili Šumska majka koja vlada ženama i djecom.



Prevarena majka se takođe koristi lukavstvom kako bi dobila svoje dijete nazad, ona naime uzima tanak prutić i njime udara prečerancosa želeći ga što više rasplakati i tako skrenuti Bosorkinu pažnju ali probuditi kod nje i majčinsku brigu. Cilj svega toga nadmudrivanja dviju majki, one zemaljske i druge nadnaravne, jeste da joj Bosorka, želeći prekinuti mučenje svog dijeteta, vrati njeno.



Bosorku kao ženskog demona, koliko se to može dokučiti iz škrtih etnoloških podataka, uglavnom susreću samo žene i to u trudnoći i nakon poroda ili tijekom svog života. Njena moć se manifestira kroz duhovni i materijalni svijet pošto Bosorka egzistira podjednako u oba. Naime, ona osim krađe djece ima običaj zaposjesti tijelo neke ciganke i od nje, mimo njenog znanja i volje, napraviti pravu vješticu. Zna se desiti da posjednuće učini još dok je ta buduća vještica plod u majčinoj utrobi pa se ona već takva rodi, no, najzanimljiviji prijenos Bosorkinog duha i moći jest onaj u trenutku vještičije smrti kada ona držeći za ruke neku djevojčicu ili djevojku zaposjedne novo tijelo ili bolje rećeno novu nasljednicu.



Vještica sa Bosorkinim duhom u sebi ničim se u svakodnevnom životu ne razlikuje od ostalih žena. Njena moć pokazuje se isključivo tokom noći kada dolazi do njenih preobrazbih, najčešće u žabu, kako bi nesmetano mogla ulaziti u seoske štale i sisati mlijeko kravama. Ukoliko se desi da je neki vlasnik slučajno tom prilikom otkrije i ubije sutra će, prema predaji, pronaći mrtvu ciganku u njenom šatoru ili čergi.



Čohani ili kako Romi nazivaju ovu vješticu zle je naravi i čista je suprotnost bijeloj vještici takozvanoj Drabarni čija sposobnost gatanja i liječenja usmjerena je samo u dobre svrhe. Čohani, osnažena Bosorkinim duhom, posjeduje nadnaravne osobine uz čiju pomoć izvodi čudesne čarolije i magije, šalje bolest ili čak smrt na velike daljine te prkosi nekim prirodnim zakonima poput okretanja čaše vode naopako bez njenog izlijevanja.



U strahu i prevenciji od Bosorkine zamjene majka bebi čim se rodi veže crvenu traku oko ruke. Funkcija crvene vrpce ima još svojih apotropejskih svojstava između kojih su želja da dijete zaštiti od bolesti, nesanice i plača tojest urokljivih očiju. Romi kao jedan od najsujevernijih naroda na svijetu jako vjeruju da se malo dijete, naročito u prvim mjesecima života, može lako ureći ili razboljeti pogledom. Takva situacija najviše se događa ako se u nekom trenutku nađe više osoba u dječijem prisustvu. Čim majka nakon toga primjeti da joj je dijete plačno i nemirno konstatuje da mu je to „došlo od očiju!“.

Drabarni urečeno dijete liječi gašenjem živog ugljena u posudi sa izvorskom vodom a onda mu zamočivši prst u nju napravi znak križa na čelu i dlanovima. Ostatak vode obavezno nosi prosuti van, na neko raskrižje.

Romi njeguju kult mrtvih te se prema svojim preminulima odnose sa poštovanjem pa čak i strahom pošto to traže i sami duhovi predaka. Mulo ili duh umrle osobe u ciganskoj predaji može biti dobre ili loše naravi. Dobri duh Mulo se obično vraća svojim bližnjima jer mu nedostaju ili ih želi vidjeti ili pak nešto saopćiti. Za razliku od njih zli Mulo duhovi dolaze u svijet živih iz sebičnih nakana a najčešće zbog osvete. Mule ljudima tom prilikom stvaraju modrice po tijelu, plaše ih bacanjem posuđa i otvaranjem vrata. Ponekad znaju čovjeka gušiti ili izazivati razne bolesti no nikada ne idu do kraja sa namjerom da nekog ubiju.

Mulo se zna pred ljudskim očima pokazivati u čovječijem ili životinjskom obliku pa se tako pretvori u psa, mačku, pticu ili leptira. Ono što je karakteristično za takva ukazivanja jeste to što čovjek nikada ne može vidjeti lice Mulo prikaze bilo da je ono u ljudskoj ili životinjskoj formi. No, ipak, da bi se pojedinac uvjerio u njihove dolaske posipa se pepeo ispred praga pa ako se u njemu ujutro ukaže čovječiji ili ljudski otisak nema sumnje da je onostrani gost dolazio. Pojedini Cigani običavaju ostaviti punu čašu vode na stolu preko noći i ukoliko je sutradan pronađu praznu to im je čvrst dokaz kako je Mulo dolazio i pio vodu.

Ciganske vračare posebnu su vezane za potoke i rijeke koje smatraju kultnim mjestima za izvođenje raznih mađijanja ali i liječenja. Ta povezanost sa rijekom nije slučajna, naime, ona ima svoje jako uporište u hinduističkoj vjeri iz njihove pradomovine Indije. Njome se služe i one ciganske žene koje nemaju magijske moći ali žele, na primjer, saznati da li je uzrok dječije bolesti i nemira nečiji zao pogled. Majka noseći dijete zagazi u potok ili rječni plićak držeći dječije lice nekih desetak centimetara iznad površine vode tiho bajući: „Vodo, vodo, požuri! Pogledah gore, pogledah dolje, neka toliko vode padne na urok koliko bilo pogledano na tebe i neka on isti tren nestane!“.
Izustivši ovu kratku bajalicu majka osluškuje žubor tekuće vode, ako joj se u tom trenutku učini da je šum postao jači to je pouzdan znak kako je dijete urečeno. Ako, pak, voda i dalje teče istim ritmom i bez šuma dijetetu nisu naudile nečije urokljive oči.

Ciganski strah od uroka i zlih pogleda jasno se ogleda u podužem spisku hamajlija koje ih prema njihov uvjerenju mogu zaštititi od tog zla. Urok ne može nauditi osobi koja uza se ima malo soli u džepu ili komadić željeza u džepu, mačiju ili zečiju šapu, jednu ježevu bodlju, zub neke divlje životinje poput medvjeda, lisice ili vuka, čavao iz potkove, ogledalce...Takođe zaštitu stvaraju i određene biljke ako se nose uza se poput bosiljka, čička, anisa, komorača, bijelog luka, lipe, pelina, odoljena, koprive ili lješnika. No, ako neko od njih ne poštuje takvo pravilo i bude urečen onda stvar u svoje ruke uzima Drabarni ili kako se to još može čuti Šuvani tojest mudra žena.

Da bi uspješno demonstrirala svoje volšebno umijeće ona odlazi do rijeke ili potoka sa praznim kotlićem. U njega će zagrabiti vode ali pri tom pazeći da to učini tako da je zahvati nizvodno. U kotlić će potom baciti sedam ugljenova, sedam šaka brašna i sedam česni bijelog luka, učinivši sve to kotlić stavlja na vatru strpljivo čekajući da voda prokuha. Kada se i to desi uzet će već pripremljen štap sa tri grane i njime mješati vodu govoreći ovu bajalicu:

Meseč jakha, tut dikhen,
Te ion kate mudaren!
Te atunsi efta: koka;
Te kaven miseče jakha,
Miseč akha tut dikhen,
Tet ion kate mudaren!
But prahestar e jakha;
Atunči koeres tavena,
Miseč jakha tut dikhen,
Te ion kathe mudaren!
Pčabuvena pčabuvena
Andre develeskero jahka!


Zanimljivo je reći kako se ciganska fobija od uricanja kosi sa mišljenjem drugih naroda u čijim zemljama oni obitavaju. Naime, mnogi narodi smatraju da urokljive oči zapravo imaju sami cigani, zbog njihove duboke ogrezlosti u vračanja i gatanja, pa im u strahu od uricanja daju milostinju. Takav stav nije rjetkost pošto se ovim nomadima pripisuju i druge magične moći poput sposobnosti da nekog prokletu ko im učini zlo. I danas se često može čuti konstatacija kako je baš ciganska magija najopasnija od svih drugih.

Kad ciganka želi zapaliti strast u srcu svog budućeg ljubavnika, onog kojeg želi zavesti, ona će uzeti desnom rukom šaku soli i baciti je u vatru koju je zapalila negdje napolju, tom prilikom će reći ove riječi:



Ovo ne gori sol u vatri već srce moga voljenoga,

ne mogao uspokojiti svoju dušu i tijelo

dok ne došao do mene!

Čarolija se radi po tri puta u tri petka koji se računaju oko punog Mjeseca tojest u vremenu dok on raste. Inače, ove čari spadaju u seksualnu magiju. Prilikom trećeg bajanja ciganka malo izmjeni riječi bajalice pa kazuje:



Ovo ne gori sol u vatri već srce moga voljenoga,

neće si naći mira ni spokoja

dok mi ne dođe!


Kako to tvrde romske vladarice magije u toku od nekoliko nedjelja od završetka čaranja željeni će biti one koja mu je radila navedenu čaroliju.

Za razliku od ostalih naroda Romi nemaju dva univerzuma, ovozemaljski i nadzemaljski, već je univerzum u kojem čovjek živi istodobno i univerzum mitskih natprirodnih bića. Neka od ovih bića imaju tjelesni, a druga idealniji oblik, i prema njihovoj zamisli, oni određuju život i sudbinu ljudi. Mnoga od ovih bića su zla i krvožedna."Uzimajući" njihovo obličje, čovjek je, kako vjeruju, u stanju da im se približi i da na njih utječe. Zato su kod Roma razvijeni magija i praznovjerje, povezani sa jakom vjerom u natprirodno, te zato često nose talismane i hamajlije kao zaštitu.Oduvijek su cigani vješti tumačenju snova i predskazivanju sudbine, pa tako pojam sreće poistovjećuju sa slikama žaba, koralja, zvijezda padalica i bijelih konja iz snova.

Prema nekim romskim mitovima u stvaranju svijeta i čovjeka učestvovao je ne samo Bog već i Vrag, koji se zato javlja u različitim oblicima. Najopakiji je Melalo koji izaziva ludilo. Ostali demoni Lili, Tčulo, Čaridi, Šlali, Bitoso, Lolmiso, Minceskra, Poreskero i još mnogi drugi, kako vjeruju, izazivaju određene bolesti i poremećaje (tjelesne i duhovne) u čovjeka.

Po njihovom shvatanju demon je ženskog roda, pa tako u romskom životnom ustrojstvu po tradiciji vladaju žene, a po legendi zemlja je božanska majka cjelokupnog postojanja. Ona je vrhunsko romsko božanstvo, važnija čak i od samog Boga, koji je ipak nastao nakon što je Zemlja stvorena. Ovo ne iznenađuje s obzirom da Romi cijeli život provode na otvorenom, stopljeni s prirodom, koristeći tajni jezik znakova, lišća i trava, a karakteristično je za pripadnike jedne indijske sekte, koji kao i Romi slave božicu Kali, poznatu jos pod imenom Bibi ili Bibije.

Pojedinim demonima pripisuju se određene biljke i životinje, pa se tako na primjer, kopriva naziva "drvo phuvaša" (drvo zemaljskih demona), a puž "konj phuvaša". O vjerovanju Roma, obredima i ritualima, mogla bi se napisati čitava studija.

Džinovska ptica

"Svemoćno drvo" cvijeta na nebu i daje čarobnu moć svim biljkama. Njegov se korijen nalazi na najvišoj planini i obavijen je zmijom. Prema vjerovanju dostupno je samo onima koje je "nadahnuo" Nivaši - vodeni duh.

Između neba i zemlje nalazi se "brijeg sreće" ili "sunčani brijeg" na kojem žive zli duhovi. To su, zapravo, mjesečeva djeca. Zato je Mjesec veliki prijatelj djece. Žene koje ne mogu prirodnim putem ostati trudne, trebaju omirisati "mjesečev cvijet". Otuda i potječe ciganska izreka: "Omirisala je mjesečev cvijet", odnosno zatrudnjela je.

Čarana je po njihovoj tradiciji džinovska ptica koja živi 999 godina. Ona mora svake noći sisati mlijeko iz dojki "predodređenih" žena jer bi se u protivnom promjenila. Kad ugine, ponovo se izlijegu mali pilići - čarani -koji ulaze u tijelo predodređene žene. Nakon sedam dana stvorit će se opet Čarana, džinovska ptica.

Iako su pripadnici ovog naroda veoma dugo proveli pod skutom prirode, u njihovom jeziku i tradiciji veoma je mali broj naziva za biljke i životinje, a to je zato što oni imaju jednu drugačiju metodu klasificiranja i imenovanja, metodu koja proizlazi iz vjerovanja ili se zasniva na potrebama ovih ljudi. Tako, primjerice, travama kojima se pripisuje da liječe trbušne bolesti, nazivaju "trbušne trave". Po istom principu dobile su naziv i mnoge druge trave: "protiv uroka", "protiv duhova", "trava za sastavljanje", "bilje za zdravlje", "biljke za sreću". Neke biljke se dovode u vezu sa određenim životinjama ("zečija trava", "zmijska trava" ili "ptičiji trava"), ili se pak smatraju inkarnacijom natprirodnih bića i božanstava.

- Mlade Romkinje, kada pripremaju povrće za kuhanje, naročito pozorno posmatraju grašak dok ga ljušte. Ako u nekoj mahuni pronađu sedam zrna grška onda obavezno sačuvaju tu mahunu. Jednu polovinu mahune stave iznad ulaznih vrata u svoju kuću a drugu čuvaju u džepu i nose uza se.

Prvi mladić koji prođe kroz ta vrata bit će privučen ljubavlju i poželit će je za ženu.

- Da se oslobodite dosadnog ljubavnika ciganske vračare savjetuju da se prije Mladog Mjeseca zapali napolju velika vatra. Nekoliko dana ranije treba u bašti nabrati dvije šake vrbene ponavljajući ime ljubavnika. Pošto se lišće osuši baci se u vatru govoreći: "Evo mog bola, uzmi ga i razbuktaj ga. Odlazi od mene sada, i nemoj da mi više dosađuješ".

Ponovite ovo tri noći za redom. Ljubavnik vam se nakon toga neće više pojavljivati.

- Da mlada Romkinja sazna kada će se udati ona srijedom skupi onoliko žirova koliko ima udvarača, plus jedan koji će u gatanju simbolizirati nju. Onda vrhom noža na svaki žir ureže početno slovo imen aili inicijale svakog mladića ponaosob.

Pošto napuni jednu posudu vodom, uzme žirove u obje ruke, pomisli na svoju želju, te potom otvori ruke i baci ih u vodu. Onaj žir koji bude najbliže plutao prema njoj predstavlja tojest otkriva suđenika. Nakon toga, izvadi sve žirove i baci ih osim onog koji je pretskazao suđenu osobu i onog drugog koji je predstavljao nju.

Mlada Romkinja će uzeti dva dva žira u ruke, prisloniti ih na srce i reći: "Gana, Gana, kada će to biti?

Zatim baci ta dva žira natrag u vodu i posmatra njihovo kretanje: ako ostanu da plutaju jedan blizu drugog (do oko sedam centimetara udaljenosti), onda će stupiti u brak u toku godinu dana. U suprotnom period zaruka će da bude dug.

Fazlija Redžepi iz Smedereva (Srbija) tvrdi da je veoma bogata, jer joj je Allah podario moć da pomaže ljudima u nevolji. Ova vremešna Romkinja poznaje mnoge tajne rituale kojima otklanja djelovanje crne magije i nesloge u familiji, ali i spriječava nastanak raznih bolesti. Pored toga, uvijek je voljna da prenese zanje svima koje to zanima. Kako tvrdi, svi njeni „recepti“ nebrojeno puta u praksi su se pokazali kao izuzetno djelotvorni.

Svima je poznato kakve sve nevolje mogu da izazovu sihiri, a zlo je, kako kaže Fazlija, među ljudima danas prisutnije nego ikada.
-U velikom broju slučajeva crna magija je glavni krivac za zdravstvene tegobe poput glavobolje, nesanice, migrene, problema sa zglobovima i kostima.... Kroz praksu sam se uvjerila da ugalj i razne bajalice mogu dosta da pomognu, bilo da je riječ o preventivi ili iscjelivanju. Gašenjem ugljena uništava se džin bolesti, koja potom nestaje kao rukom odnešena. Također, prije svakog izlaska iz kuće, savjetujem da se kaže sljedeća basma: „Ko vidio, ne vidio, ko pošao, ne došao. Bježi šejtane, do kuće svoje, mani se mene, repine ti tvoje!“. Ovo osobu može da zaštiti od svakog zla, a basmu posebno treba koristiti kada se posumnja da vas neko može ureći. Pored toga, uvijek sa sobom treba nositi crveni konac i čen bijelog luka (tursko vjerovanje). Ukoliko neka djevojka nikako ne može da se uda, obavezno treba da pronađe krilo slijepog miša. Dovoljno je da krišom kroz njega pogleda momka koji joj se dopada, pa će sve na dobro izaći. Doduše, to ne znači da će se baš udati za njega, ali će se onaj suđeni vrlo brzo pojaviti, objašnjava Fazlija.
Ova starica kaže da ljudi uopće nisu svjesni kakvo zlo mogu da nanesu neke, na prvi pogled banalne stvari,
-Mnogi mi se žale na neslogu u kući, a nisu ni svjesni da su i oni sami tome uvelike doprinjeli. Naime, nikada ne treba pozajmljivati ili poklanjati makaze ili grickalicu za nokte, jer će to sigurno izazvati svađu u kući. Jedna žena mi se žalila kako joj jetrva, čim dođe u posjetu, traži makaze da odsječe nokte. Poslije toga, ukućani samo što se ne poubijaju. Ukoliko se nešto slično desi, čim dotična osoba ode iz kuće, treba makaze ili grickalicu što prije baciti niz potok ili rijeku. Svađu u kući izaziva i ukoliko gost u kuću dođe sa nekom hranom. Da bi se izbjegli problemi, mora mu se uzeti makar zalogaj.

Pored toga, svima savjetujem da nikada ne otkrivaju svoje želje i planove, jer vrlo lako mogu da se izjalove. Stalno treba biti na oprezu, jer zlo nikada ne spava.
Fazlija otkriva jedan vrlo moćan ritual ciganske magije za ostvarenje želje: „Najbolje ga je izvoditi uoči nekog vjerskog praznika. Uzeti jedan mali lokot, otključati ga, a zatim zamisliti želju, staviti ga pod jastuk da prenoći i ujutro skloniti na sigurno mjesto, daleko od zavidljivih očiju. To će spriječiti napade zlih djela ili misli. Budući da lokot ne smije da bude zaključan, čuva se za svaki slučaj obljepljen trakom.

Cigani su najsujeverniji narod na svijetu i može se reći i najmisteriozniji pošto im je teško ući u trag. Svi pokušaji etnologa da shvate i obuhvate njihovu tradiciju i vjerovanja ostali su više manje bez uspjeha. No, ono što su ipak uspjeli prikupiti dovoljno dočarava njihov magijski svijet u kojem najznačajnije mjesto ima Drabarni ili vračara.Svoj status stiče uplivom više sile.

Naime, po njihovom vjerovanju, s odabranom ženom ili djevojkom spava određeni duh i time joj prenosi svoje nadnaravne vještine. Kada se probudi, žena polako shvata šta joj se dogodilo opažajući kod sebe neke promjene.U početku ih krije dok ne bude sasvim sigurna kako je postala Drabarni a tada to i javno obznani ostalim članovima svoje čerge. Dešava se da u istoj čergi postoji po dvije ili čak tri takve vračare pa je ljubomora i konkurentnost neizbježna. Ali kako bilo da bilo Drabarni od tad ima svoju magijsku ulogu da pomaže svojim saplemenicima besplatno a ostalima uz naknadu.

Osim vještine da proriče sudbinu Drabarni umije sastavljati čini i raščinjavati ih pa se neće ni u jednom trenu dvoumiti da ih nekom napravi ili skine. Kad poželi da napakosti nečijem neprijatelju potražit će određenu travu koja raste na raskršću i baciti je na dušmanov prag. Nagazi li je desit će mu se upravo ono što je ona poželjela. Od davnina se zna da su ciganske magije najopasnije te ih najbolje pored, hodža i derviša, znaju skinuti upravo one same.

Posebnu moć Drabarni pridaje morskom orahu takozvanom "šungurju" koji po romskom predaji nastaje od rogova njihovog božanstva Karankočija. Šungurju vračare stavljaju u vodu da prenoći pa tom vodom umiju one na koje su bacile svoje opasne čini.Za nju se vjeruje da može upravljati prirodnim silama pa će svaki put kad zavlada nevrijeme baciti svoju metlu napolje i izreći samo njoj znane riječe u namjeri da tu nepogodu otjera što dalje od čerge.A kad se desi da ujutro pođe u selo a magla se spusti Drabarni će je otjerati riječima. "Bježi maglo, eto pogan Ciganke!"



U selo su nekad običavale ići samo one Ciganke koje dobro baju i gataju da bi seljankama skidale uroke i bajale za ljubav i sreću.Po romskom vjerovanju, kad žena zlog pogleda gleda nekog lijepog čovjeka, može mu "naškoditi od očiju", a to su objašnjavale i drugim izrazima poput "pojede ga očima", "udari ga na oči". Ukoliko dijete pobolijeva i noću plače ciganske žene naliju vode u neki sud, odsjeku od sebe kakav biljeg, bace žeravicu u vodu, pa ako ona padne na dno, dijete je bolesno od uroka.Onda uzmu jedan takav ugljenčić, pa mu njime na čelu naprave krst. Dadnu mu malo te vode da pije, umiju mu obraze ili ga okupaju.Ostatak vode nose prosuti na psa govoreći: "Kao što od pas odnosi ovu vodu, tako nek odnese i ovu bolest sa mog djeteta".

Toliko o ciganskoj magiji! Hvala sajtovima i ljudima koji su pomogli ovaj tekst!!!

3 коментара:

  1. Dragi Leo, daj neki svoj komentar na sve ovo....Čekam...

    ОдговориИзбриши
  2. VIDIŠ DA BRZO SAZNAM ONO ŠTO ME ZANIMA...! VOLEO BIH DA MI ODGOVORI ONAJ ŠTO OVAKO, ILI VEĆ KAKO LI, POMAŽE LJUDIMA! TREBALO BI OVO JOŠ DOPUNITI ALI OK! POZZ

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман14. јул 2013. 08.04

    Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши